Harii Pottaa, badminton och..... HEJ

HEY GAAAAAJS
Det känns som ett klyshigt sätt att inleda ett blogginlägg men it's oh so benri. Lol, här blandar jag språk.... 
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev. Efter att ha sagt att jag ska bli bättre. Oops. När jag försökte tänka ut varför jag inte har skrivit ett ordentligt inlägg på så länge så försökte jag komma fram till slutsatsen att jag har varit upptagen den senaste månden...... men har jag det?? Jag tror inte det. Fast från och med nu kommer jag vara märkbart mer upptagen för JAG HAR JOINAT EN SKOLKLUBB!! Yesss, efter tre månader tog jag det djärva (okej det var väl inte så djärvt men ganska spontant) beslutet att hoppa in i skolans badmintonklubb, och efter att ha besökt klubben två kvällar köpte jag mig ett rack och badmintonskor och veckan därpå (vilket råkar vara den här veckan) hoppade jag in i klubben med huvudet före. Klubbmedlemmarna, som är mestadels tjejer, är superroliga och på den korta tid som jag spenderat med dem så känner jag redan att jag fått nya fina kompisar och att vi kommer ha mycket kul i framtiden. Att gå med i en klubb känns som ett nytt steg i mitt utbytesår, jag ångrar inte att jag inte gick med i den tidigare utan ser detta som en ny del. De tränar varje dag efter skolan i ungefär två timmar, och även på lördagar och söndagar, men jag behöver lyckligtvis inte komma på helgerna. Helgerna är ju den tid som jag kan umgås mest med min värdfamilj och varken jag eller dem ville att jag skulle ha klubb då eftersom att vi alltid hittar på något då. Men ja, jag är jätteglad över att jag gick med i klubben och även fast jag har spelat lite innan så börjar jag basically om på noll eftersom att jag aldrig jobbat med fotsteg eller handteknik utan bara sprungit och slagit..... Jag är väl inte världsmästare än, men ge mig några veckor så ska ni allt få se......
 
Vad har hänt annars då? Det är så svårt att komma ihåg allt, det går så fort här.... Jag har haft väldigt kul i skolan, lärt mig fler låtar på japanska, börjat läsa Haryy Potter på japanska hahahaha we exchange students do like challenges don't we, filmat två videor där jag pratar om många praktiska bitar av att vara utbytesstudent som ska användas för grundskoleelever, varit nere på stan med två av mina favoritpersoner här i Japan, varit hemma hos en japansk engelskalärare och gosat med hennes fem små (men VÄLDIGT högljudda, underskatta aldrig röstresurserna hos minihundar) pudlar och druckit varm choklad, blivit bjuden på världens godaste dricka som inte finns i Sverige av en klasskompis supersnälla pappa, besökt ett fängelse, fått nya vänner i skolan, såklart varit i Fukuoka, ätit pizza bread, FÅTT PAKET FRÅN SVERIGE, börjat kolla på Naruto igen, lärt mig många kanjis, tappat svenska, panikat över hur fort tiden går, varit på en ljusshow, tappat bort mig och därefter fått skjuts av en random japansk supersnäll kvinna till min skola (med cykeln bak i bilden, don't ask lolololol), kollat på america's next top model, skurit av svenska helt under en vecka, skrattat tills jag i princip grät och gjort massor med misstag. En vanlig månad i Japan, med andra ord.........
 
Och nu är julen på G vilken känns helt galet, när jag satt på förberedelselägret i Tokyo den där tiden för tusen år sen var tanken på julafton och nyår så avlägsen och konstig och det kändes som att det aldrig skulle hända för att det var så långt bort i tiden. And now I'm here, med mindre än två veckor till julafton. Japaner är galna i högtider och även fast julafton inte är en lika big hype som halloween (inte än i alla fall) och inte heller lika populär som nyår så finns det inget sätt att undgå att dopparedagen snart är här. Det finns mycket som kommer bli konstigt med att fira jul här, på andra sidan jordklotet och dessutom på fel dag, japanerna gör inte en så stor grej av julafton och jag kommer ju till och med gå en halv dag i skolan då. Den stora delen av dagen, vad jag har förstått, är julaftonstårtan som man äter på kvällen. HAHA JA EN JULAFTONSTÅRTA. It better be good. Jag har inte haft några problem med hemlängtan hittills men jag är en aning orolig över att jag kommer uppleva det under julhögtiden. Båda mina organisationer har sagt att den tiden är en vanlig orsak till hemlängtan och jag är innerst inne väldigt hemmakär så jag vet inte, jag försöker att inte tänka på det men man vet aldrig. 
 
Jag vet att jag borde sluta tänka på hur fort tiden går och hela tiden räkna hur mycket jag har kvar men när jag sitter och reflekterar över hur många dagar jag har varit här och inser att jag om en och en halv månad har varit här halva tiden så är inte det något som jag bara kan ignorera...... SLOW DOWN A THOUSAND THANK YOU VERY MUCH. Jag har ju min kära australienske vän Sam i klassen och eftersom att han kom hit i mars (med en annan organisation) åker han hem i februari. Jag ställer många frågor om hur det känns och hur han hanterar att ha så lite tid kvar, det känns bra att ha något att referera till. Jag berättade om detta med hur mycket jag har kvar för Yuki och min värdpappa och min värdpappa höll med om att det går i en rasande fart men sen sa han något som gjorde mig så glad så jag vet inte vad, det var något i stil med att det finns fortfarande massor av saker vi ska göra och se och uppleva och vi kommer utnyttja all tid vi har. Jag blev SÅ glad över att höra det och liksom att min värdfamilj vill göra hela mitt utbytesår så bra som möjligt, att de inte tröttnar på att visa mig saker efter ett tag utan vill göra hela året till ett äventyr. De bryr sig verkligen om mig och deras ivrighet att bjuda in mig till kulturen gör mig så lycklig. Jag är så välsignad med de förutsättningarna jag har fått med stad, familj, skola och vänner och allt och inget hade kunnat vara bättre än detta. Jag uttrycker i mer eller mindre varje inlägg hur glad jag är och jag tänker inte sluta med det, jag vill att mitt framtida jag och alla som läser ska förstå hur rätt detta är och att Japan är min framtid vad som än händer och ahhhh. Även fast alla dagar inte är superbra (jag är ju trots allt bara människa) så är mitt liv bättre än jag någonsin kunde ha hoppats på och jag hoppas att det här är något som varje människa upplever för det är det bästa någonsin. 
 
Jag har självfallet bilder och de kommer självfallet upp också. Idag ska jag och Sam hem till ALT'n på skolan (American language teacher) och kolla på film och käka och imorgon ska jag hjälpa den pudelälskande japanska engelskaläraren med ett event hon ska ha med sina elever. Nästa vecka åker min klass till Taiwan på klassresa och bortsett från klubben så har jag ledigt då!! Jag ska nog åka ner på stan igen, kolla på anime, såklart studera och njuta av att äntligen få välbehövd vila. 
 
Jag hörde att det snöade igår i Sverige och jag är inte alls avundsjuk......... Jag hoppas att ni har det bra där i vintermörkret!! 
vi hörs
xoxo johanna senpai
 
General | |
#1 - - Anonym:

looks like you are having a good time :D

Upp