FASHION (looking good and feeling fine)

Heeeeeey guys!! Glad söndag, eller något!
 
Igår var känslomässigt en av mina bästa dagar här i Japan, det hände många saker och jag mådde helt enkelt superbra! Dagen började med att jag gick upp ganska tidigt för att ha ett litet möte med min kontaktperson från WYS, och det var jättekul att se henne igen och bli lite påmind om lägret i Tokyo, det känns som att det var hundra år sedan vi var där. Okej, så efter att vi pratat med henne (ungefär en timme) så åkte vi och släppte av henne på Kumamotos flygplats och sen åkte vi till någon magisk affär som sålde kakor och massor med olika sorters glass och mina värdföräldrar köpte glasstrutar och de var sååååååååååååååååååååå goda, Sverige kan slänga sig i väggen med Cornetto och TipTop och allt det där. This is the REAL DEAL! När vi kom tillbaka hem satte jag mig och pluggade och lite senare kom tre kompisar till Yuki för att plugga med henne, och eftersom att vi delar rum så satt vi alla i samma rum och pluggade och det var jättekul, jag pratade en del med dem och lyssnade mycket på när de pratade för att lyssna in grammatik och konversationsspråk med uttryck och allt vad det innebär! Sen, vid fyra, åkte jag, min värdpappa och Yuri (min yngsta värdsyster) till ett stort köpcentrum som ligger nära vårt område och som kan jämföras med Väla, lite större och uppdelat i två våningar. Yuri hade pluggat hela dagen och papa tänkte att det skulle vara bra för henne att byta miljö att plugga i, så vi åkte dit och satte oss på Starbucks för att hon skulle kunna studera där. Och medans hon och min värdpappa gjorde det hade jag tre och en halv MAGISK timme helt för mig själv i köpcentrumet!!! Jag var överlycklig, jag har insett hur mycket jag uppskattar shopping och speciellt när jag är själv, så jag mer eller mindre studsade runt bland affärerna och det var sååå kul. xD Jag tog en del bilder också, och jag tänkte att jag ska sluta skriva och bara visa dem! (Lite varning för egobilder men well, you'll understand)
 
Chailatte <333 Inte lika god som Espresso Houses, men still magic
 
 
KOLLA! SVENSKA!!!
those japanese people sure lov'em some mumin
 
Okej jag ångrar lite att jag inte köpte den här jackan för den var supersnygg och på rea............
kommer leva lycklig här, the fashion <333 den här köpte jag inte
MEN JAG KÖPTE DEN HÄR!! 
och även den här tröjan. ahhh 
MER SVENSKA!! 
Och just det. Ta alla era förutfattade meningar om hur kawaii Japan är och gånga dem med tio så börjar vi närma oss just HUR KAWAII JAPAN ÄR
 
 
 
 
 
TOTOROAFFÄR!! Eller okej, Studio Ghibli, men deras main focus var totoro. och totoro är såååå mysig och det är bara en magisk affär att gå runt i
(Kikis expressbud)
OCH KOLLA!! I was in heeeeeeaven
Oh just det, jag har nog inte skrivit det här men för någon vecka sen var jag på bio med min värdpappa och Yuki! Jag tog ganska många bilder då men det var inte förrens efteråt som jag upptäckte att minneskortet låg hemma... Det var någolunda sorgligt........ Men eftersom attt bion är sammanlänkan med köpcentrat så kunde jag i alla fall fota den coola utsidan där de på ena väggen har som ett tidsschema med alla ghiblifilmerna, superhäftigt!
 
 
 
 
 
 
them japanese people love their tape too
Elin, Sara, Matilda, this one is for you
 
 
NU börjar vi snacka!!! Den här affären plus den där jag testade kläder spenderade jag överlägset mest tid i
 
Fattar jag det som står där? Lite!!
 
 
i'm gonna go listen to some rock and pops
japanerna och deras bandnamn.... det här bandet har jag lyssnat lite på tidigare och mjeh, bara mjeh
men NU snackar vi <333 sekai no owari betyder för övrigt the end of the world
MANGAAA!! (någon kanske kan se shingeki no kyojin/attack on titan)
 
 
Efter lite frågade (allt på japanska förstås!!) hittade jag den engelska hyllan. Here we have it. Inget att hänga i julgranen, tur att jag tog med några böcker 
Ännu. Mer. SVENSKAAA! Och för det tränade ögat kommer nästa bild inte bli någon överraskning
KÅNKEEEEEEEN!! De säljer kånken här och de är lite billigare än i Sverige! Jag har en ganska rolig saka att berätta på tal om kånken.... Jag hittade en jättecool lite väsk/streetaffär och började prata med tjejen som jobbade där, jag frågade henne om hon kände till kånken och det gjorde hon, och så sa jag att märket kom från sverige (vilket hon visste) och att jag har köpt den där och så kom vi in på varför jag var här och hur länge jag skulle stanna, och sen började vi prata om japanskt och svenskt mode xD och hon visste vad monki var för affär och var avis över att jag har så pass nära till monki (i malmö), och det var allmänt jättekul att prata med henne! Det bästa var att det var uteslutande på japanska, vilket var jättehäftigt för det hade jag aldrig kunnat göra när jag kom hit. Jag kan inte säga att jag inte stapplade en del eller att grammatiken var perfekt men vi kommunicerade i minst tio minuter och förstod varandra nästan perfekt, och det var bara SÅ HÄFTIGT!! I love my life, jag har såååå kul! 
 
Idag var det en militärfestival i Kumamoto och jag var där med min värdfamilj plus två kompisar till Yuki, och jag tog massor med bilder! Jag kommer dock inte posta dem ikväll och jag får se när jag får tid.... de kommer i alla fall upp förr eller senare!
 
Jag hoppas att ni mår bra i kylan, ta hand om er, vi höööööörs~
General | |
#1 - - Mamma:

Nice outfit Johanna!
Lika roligt som vanligt att läsa dina inlägg :-)

#2 - - Katarina :

åh jag är så avundsjuk :S de har så sjukt stort utbud på ALLT XD
Och det med glassen... Så sant!! Svensk glass är inget vidare

#3 - - Katarina :

åh jag är så avundsjuk :S de har så sjukt stort utbud på ALLT XD
Och det med glassen... Så sant!! Svensk glass är inget vidare

Upp