Tankar??

Koooooooooonbanwa minna-san!
 
Jag är åter tillbaka och självfallet är det kväll. Sen kväll är uppenbarligen den bästa tiden på dygnet att blogga, vilket jag säger utan vetenskapliga bevis men ändå står fast vid. Det har i varje fall hänt en hel del nu; jag har avslutat andra året på gymnasiet, kastat mig ner i japanska verb och maratonkollat den nya säsongen av Orange is The New Black.... Jag har en del tankar nu så jag tänkte lista upp dem för att få styr på dem, here goes nothing:
 
1. Det var skolavslutning i tisdags, och jag har därmed sagt hejdå till min fina klass för all framtid och NÄSTAN sagt hejdå till skollokalerna (nästan=ska dit på onsdag för att ha min sista japanskalektion) för ett läsår plus två sommarlov. Känsor: Det känns konstigt och jag känner samtidigt inte det. Ni vet, svårt att inse att jag åker snart osv osv.
2. JAG ÅKER SNART. Okej, jag vet inte om 71 dagar räknas som snart, men med tanke på att jag började räkna ner dagarna när det var 280~ dagar kvar så är det snart. Och när jag nu slutat skolan står inget mellan mig och resan. (bortsett från sommarjobb, läger och lite sånt men jaja) Känslor: Som jag skrev innan, jag fattar inte det. Så trots att jag går och tänker på det varje dag så har det inte slagit mig vad jag har gett min in på.
3. Det är sommarlov, och jag känner mig fri som en fågel!! Sommarlovet befinner sig liksom alltid i en avlägsen framtid, och BAM så är det avslutning och nu sitter jag här och ska uppfylla alla saker jag tänkt göra under lovet. Det har i alla fall börjat lovligt med min träning och relativt bra med japanskan, och jag börjar sommarjobba om två veckor, så not too bad!! Känslor: Freeeeeeedooooooooooom
4.  Pappa kom igår och sa att samtalet från Explorius kan komma nästa vecka. Om ni inte vet vad samtalet syftar på så är det SAMTALET. Ni vet. Samtalet när de ringer och har min placering. Och jag dog lite när han sa det, för jag är sjukligt nervös och förväntansfull!!! Känslor: well, pirrrrrrrrrrrr
5. Det är fina tider, tv-seriemässigt. (lite orelevant hah sorry not sorry) Det är fortfarande två avsnitt kvar av Game of Thrones, Orange is the new black har kommit ut och jag har precis börjat kolla på House of Cards! Jag känner att jag borde hålla tv-serietittandet på en lagom nivå, förra sommaren satt jag inne lite för mycket....... Känslor: Som sagt, fina tider!!
6. Last but not least så ska jag ta chansen att klaga även fast jag känner att jag inte har någon rätt alls att göra det. Jag ÄR jätteglad över resan, det är det häftigaste som någonsin hänt mig, men jag börjar faktiskt bli lite trött på att svara på folks frågor om hur det känns att jag ska åka iväg och om jag har fått placering, och att få höra "neeeej johanna, don't goooo". Känner som sagt att jag inte bör klaga men jag har inget bra att svara på dessa saker....... Men jag är jätteglad att folk bryr sig! Får jättemycket positiv feedback från många i min omgivning och mycket stöd, vilket känns jättebra!!
 
Sorry for my rant guys, heh. Imorgon börjar sommarlovet på riktigt och jag ska njuta till 2000, jag hör av mig om jag har några nyheter.... 'til then, stay amazing. jya nee
 
General | |
Upp