Rehersal and culture festival

I fredags och lördags hade min skola alltså kulturfestivalen! Det var ett stort event där hela skolan medverkade, och under lördagen kom även många föräldrar och elever från andra skolor och var med! Första dagen var ganska tråkig om jag ska vara helt ärligt, vi satt i idrottshallen hela förmiddagen och lyssnade till elever som presenterade olika saker - allt på japanska givetvis. Höjdpunkten var när fyra elever från skolan höll tal på olika språk, varav två var från min klass! Sam höll tal på japanska, Manae höll tal på engelska och sen var det två elever från högre klasser som höll tal på koreanska respektive kinesiska. Efter lunchen gick vi tillbaka till idrottshallen för att avsluta dagen och efter det samlades min klass i ett klassrum och tillbringade resten av dagen med att öva inför den kommande föreställningen! Lördagen var betydligt roligare, uppträdandena innefattade dans, musik (både sång, pianosolo och orkester!!), teater förstås, och någon typ av internationell hyllning där några elever tagit på sig traditionella kläder från olika asiatiska länder och gick lite "catwalk" genom salen. Mycket roligt!! Höjdpunkten måste ha varit i slutet av dagen när två äldre män som jobbar på skolan (en jobbar som musiklärare och den andra... jag vet inte riktigt vad han gör men han är superrolig och snäll och ASBRA på elgitarr!!!!!) som har ett band tillsammans som hade ett jättekul namn som jag givetvis har glömt spelade och sjöng Beatleslåtar! (Förlåt för lång mening xD) Jag satt och sjöng med i alla och var allmänt glad, speciellt när de spelade All My Loving som man inte kan låta bli att bli glad av!! Sen så drog orkestern lite tidigare under dagen av Sing Sing Sing (känd jazzlåt, ni har säkert hört den) och jag ville bara ställa mig upp och dansa!!!!!! Förlåt för alla utropstecken men seriöst, man måste ju sitta ner och jag satt och typ stampade med fötterna och gungade med och klasskompisarna som satt bredvid tyckte att det var jättekul.... Det var nog ett av mina lyckligaste moments hittills i Japan, seriöst. Magiiiccccc
Sen, som sista grej, så kom det upp ett ungt rockband och drog av några låtar och alla ställde sig upp och sprang fram längst fram och det blev lite konsertkänsla vilket var härligt! Och de var faktiskt ganska bra.
Okej, nu ska jag sluta skriva och låta bilderna tala lite för sig själva. De flesta är tagna av klasskompisar, min kamera har varit väldigt populär i klassen de senaste dagarna. xD
 
 
Söta tjejer som satt bredvid oss
Tal!! 
Någon tjej som kom fram och bara HEJ JOHANNA LET'S TAKE A PICTURE!! Cuuuuuute
Some kind of stämsång. Såååååååååå fint
Shodo! Eller kalligrafi som det heter på svenska. Detta gjorde de på scenen i takt till musik, jättehäftigt!
 
Bentoooooo! En typisk lunch för mig här i Japan, nyttig och goooood
Om ni bara visste hur många bilder jag har på den här snubben på min kamera.... Alla fotar honom hela tiden xD
Söta klasskompisar
 
 
 
I'm sorry Sam but this is too good not to show the world
 
 
 
Jag lär Yumi svenska och Manae sneakar in
 
 
Det är alltid någon i klassen som sover....... Sometimes it's me 
Som sagt
 
 
Här har vi några ettor från en annan klass som kom in och ville träffa mig och sen ville de ta bilder också xD 
 
...................
 
 
 
zzzzzzzzzzzzzzzz
Dag två!! Här är kendomedlemmar som typ sprang omkring och skrek saker xD Det var ganska häftigt i alla fall
Och här är eleverna med kläder från olika länder! Jag vet att bilden är dålig men jag satt längst bak och zoomade, och ljuset var inte bäst i världen
 
 
 
Jag och Sam fick testa på en grej som jag gjorde på fritids när jag var liten, men jag kan inte minnas vad det heter.... Ni vet när man droppar karamellfärg i vatten och sen lägger ett papper på och får ett fint mönster??
Till höger har vi min och till vänster Sams
Så, den här snubben var tydligen superskicklig på detta och ja, han gjorde häftiga möster! Japanese style, typ
Detta köpte jag! En dricka som de kallar cider men jag vet inte vad jag skulle kalla det. Någon typ av läsk i alla fall, och god var den! Sen så är det dangos i något sojapulver i plastasken, själva dangosen var goda men inte pulvret.... Och sen, sista men inte minst, glaaaaaaaaass!!
De sju små dvärgarna, cuuuuuuuuute
Okej, detta har inte med festivalen att göra men igår cyklade jag till 7-eleven (som ligger typ en minuts cykelväg härifrån) och köpte mat. Gissa hur mycket det kostade tillsammans.......... Under 35 kronor!!! That's crazy. Och det var jättegott <333 Luve luve luve Japan
 
 
 
 
 
 
 
General | |
#1 - - Susanna Maria J:

Vilka fina skoluniformer :)

#2 - - Sara :

Gotta löööve the pictures! Alltså ofta att folk sover på lektionen på riktigt! Trodde nästan inte att folk gjorde det egentligen. 😝 och haha du och jag och Sam är nog med i samma ögonbrynsklubb 😂

#3 - - hej johanna:

i still demand a selfie with sam!!

Upp