Att ta steget

En av de både svåraste och lättaste stegen jag tagit i processen hittills är definitivt det då jag skickade iväg min första ansökan. Ibland krävs det mycket (ibland inte lika mycket) för att göra ord till handling, och jag skulle nog kunna likna mitt 'beslut' vid att dra av ett plåster: det gick fort. Jag hade pratat med mina föräldrar om det innan och självfallet läst många bloggar, men en dag under sommaren vaknade jag och bara, 'utan förvarning', visste att jag skulle söka in, utan att riktigt ha bestämt något med någon. Jag gick in på datorn och fyllde i ansökan och skickade iväg den, utan att riktigt reflektera över vad jag höll på med, och trots att man självfallet kan ångra sig så kände jag att, now there is no turning back. IT'S ON BABY, typ. 
Det är lätt att drömma, prata och vilja, men to make things happen brukar vara svårare. Nu har jag ju inte precis några erfarenheter av utbyteslivet, men jag skulle nog våga ge alla som funderar på att åka ut men inte är säkra rådet: GÖR DET! Be bold, be brave, you are amazing. 
 
じゃ ねえ
General | |
#1 - - Amanda :

SV:
Hej! Va kul att du ska åka iväg! Spännande att åka till Japan! Vi kan absolut göra ett länkbyte! Fixar det så fort jag kan :) Om du går in på Arkiv på blogg.se och sen Länkar och sen är det bara att skriva in de du vill länka. Om inte det funkar så kan du kolla på en här videon, det borde funka :) http://sannasrum.blogg.se/bloggtips/2012/february/bild-eller-textlank-i-menyn.html
Ha det bra! Amanda

#2 - - Josefine:

Hej, jag ska också åka som utbytesstudent 14/15 med Explorius, dock till USA. Även jag har en blogg så vi kanske kan länka varandra? :)
Kram

Svar: Hej, det kan vi absolut göra! Vad kul att du ska dit, jag hoppas att du får ett superbra utbytesår! :D
Johanna Wennergrund

#3 - - Ida Björnfot:

Haha förlåt om det blir mycket tjat om det, men skulle du vilja göra länkbyte med mig också? ;) Är förresten sjukt coolt att du ska till Japan, ska absolut försöka läsa din blogg så mycket som möjligt och se hur det är att leva i ett så annorlunda land!! www.idaintheus.wordpress.com heter min blogg! :)

Svar: Hej! Det är verkligen inga problem och det blir aldrig tjatigt, jag är glad för varje person som vill göra länkbyte! :D Och tack så mycket, det uppskattar jag jättemycket!!
Johanna Wennergrund

Upp