En månad kvar! Eller va?

Okej, så i eftermiddags fick jag mail från Explorius (jag gillar att få mail från dem, är alltid lika spännande) med min flygbiljett, schema för de första fyra dagarna (soft landing camp) samt massor av information gällande flygresan samt det lilla minilägret vi ska ha innan vi beger oss till våra värdfamiljer! Ju mer jag läste om flygresan, desto mer nervös blev jag (och är). Seriously, det är så många regler och saker att hålla koll på så att jag tvivlar på om jag kommer klara det, jag blir lite halvrädd för att allt är så strikt och får för mig att jag inte kommer komma iväg för att allt kommer krångla.... Men så är jag inte heller en van flygresenär. In any case, det var överlag väldigt bra och nyttig information jag fick, och jag fick även namn och kontaktuppgifter till alla de nordiska Japan-utbytisarna som åker genom WYS! Vi är sammanlagt tio stycken varav tre är från Sverige, tre från Finland, två från Danmark och två från Norge! Vi kommer alla flyga med samma flyg men stiga på på olika platser, jag ska åka över till Kastrup i Köpenhamn eftersom att jag bor i Helsingborg och kommer därför möta upp danskarna och sedan möta resten ombord på flyget! Ska försöka kontakta danskarna så att vi kan bestämma mötesplats på flygplatsen, jag behöver mentalt stöd när jag är där känner jag...........
 
Apropå att kontakta så har jag haft kontakt med min värdfamilj!! Jag fick deras mailadress tre dagar innan jag fyllde år (just det, jag är 18 nu........) och skickade iväg ett mail kvällen efter (som jag jobbade med sjukt länge), där jag på japanska men även lite på engelska skrev om hur jag ser fram emot att träffa dem, hur glada hela familjen är över att jag har fått dem som värdfamilj and so over! Jag bad dem även skicka bilder på familjen, och när jag dagen efter fick svar från dem hade den femtonåriga dottern skrivit en jättefin text om hur förväntansfulla de är över att jag ska komma, om hur mycket hon tycker om filmen Spirited Away och Studio Ghibli i allmänhet, samt satt ihop kollage med bilder på alla i familjen! Det var så välgjort och fint och de ser ut som en fantastisk och äventyrlig familj, så jag blev lite överväldigad över hur bra det kommer bli!! Min blivande värdsyster hade även målat en megafin bild TILL MIG som födelsedagspresent, och den föreställde huvudkaraktären från Spirited Away ur en scen i filmen. Den var såååååååå fin och jag blev jätteglad över den också och överväldigad över att hon tagit sig tiden att göra något till mig. Jag känner mig redan välkomnad i familjen, och det känns jättejättebra! 
 
Och just det, jag kanske ska förklara rubriken också..... Jo, när jag var på det sista och största Exploriusmötet I Malmö sa de att avresedatumet för oss som ska till Japan var den 18e augusti, men när jag idag fick flygbiljetten stod det att vi ska åka den 27e! Så jag hade liksom förberett mig för att skriva ett "EN MÅNAD KVAR OMGOMGOMG"-inlägg efter som att den är den 18e juli idag, men så är alltså inte fallet! Jag känner mig faktiskt ganska lättad över den här flytten, för då kommer jag ha chans att träffa mina närmsta vänner mer och även hälsa på mina klasskompisar och säga hejdå, och så får jag lite mer tid att samla mig och förbereda mig. Nu är det ju bara en måna... Nej vänta, dang it, 40 dagar kvar!
General | |
Upp