PLACERING

OKEJ OKEJ OKEJ OKEJ OKEJ THE CALL JUST CAME
 
Jag har fått placering. Ska försöka samla mig och berätta om det men det kom för typ en halvtimme sen så jag är fortfarande typ hypad eller ja men ja okej
 
Madeleine ringde alltså (chef på Explorius) men jag missade samtalet precis. När jag såg att det stod Explorius på skärmen insåg jag dock vad det var för samtal och guess what......... Jag började gråta, såklart!! Jag ringde upp så snabbt jag kunde och grät mig igenom hela samtalet och efteråt kastade jag mig på datorn för att kolla närmare på all info jag fått, så here we go!
 
Jag kommer bo i staden Kumamoto som ligger på ön Kyūshū i södra Japan, vilket innebär att det kommer vara varmt där hela tiden. Jag kollade faktiskt upp temperaturer och den kallaste medeltemperaturen är ungefär 10 grader och det är i januari!! Jag hoppas att jag överlever........ Okej, skolan jag ska gå i kan jag inte säga mycket mer om än att den heter Kumamoto Prefectural Toryo High School, då hemsidan är helt och hållet på japanska och jag ännu inte har bemästrat det japanska språket till den grad att jag kan läsa så mycket (speciellt inte när typ allt står i kanji.), men den ser fin ut på bilderna!!!!!! Och värdfamiljen då! Jag kommer bo i en familj (vet inte om jag får skriva namn så jag låter bli att göra det) som består av en mamma som är 39, en pappa som är 40 och två döttrar som är 15 och 10!! Jag kommer dela rum med min femtonåriga värdsyster, gud vad mysigt ahhhhhh
Jag har kollat runt en del på internet och försökt hitta information om Kumamoto, men änsålänge har jag inte fått fram mycket mer än att deras "landmärke" är ett fort eller slott eller vad man ska kalla det som heter Kumamoto Castle (Eller Kumamoto-jō) och att författaren till One Piece kom därifrån..... Men den verkar i alla fall ligga på västkusten, så då får jag nog ganska nära till havet!!! 
 
Jag kommer bo hos den här familjen fram till januari, och sedan får jag se om jag stannar där längre eller om jag byter sen! Det är ganska vanligt att man bor hos olika familjer när man är utbytesstudent i Japan (ofta av ekonomiska skäl eller för att de bor ganska trångt), så det kan hända att jag byter till en annan värdfamilj, men det kommer ändå vara i samma stad så att jag kan gå kvar i samma skola!
 
Okej jag är jättelycklig just nu, placeringen är fantastiskt bra och jag har verkligen inget att klaga på (förrutom värmen då hahhhhh), nu känns allt sååååååå bra och nu är jag ännu mer taggad på att åka!! 
 
Från och med nu kanske det kommer uppdateringar oftare, så om ni är intresserade så have that in mind!!
 
Nu ska jag gå och gråta lite till och vara lycklig och hoppa runt i huset typ resten av dagen (och månaden, och sommaren), vi hörssss
 
Jya neeeeee~
General | |
#1 - - Louise:

Åhhh GRATTIS! Gud vad kul!! :D

Svar: Tack!!! Jag vet, det är jättespännande! :D
Johanna Wennergrund

#2 - - 夢歩:

Får du välja själv vilken コース du ska läsa?

Svar: Jag har inte fått någon information om det än men jag skulle tro det! Har kollat en del på vilka kurser skolan har och änsålänge så tycker jag att bågskytte låter kul! :D
Johanna Wennergrund

Upp