Kan nu konstatera att råa ägg suger

HEJJJJ!
 
Okej, vart tar tiden vägen?! Var det inte förra veckan det var 280 dagar kvar? Om inte min nedräkningsapp har fått spader är det 51 dagar kvar till avresa, how crazy is that???? Jag börjar inse att det är dags att planera vad jag ska packa, höja nivån på japanskapluggandet och börja förbereda mig mentalt. Det sistnämnda tror jag att jag gör, jag har under de senaste typ två veckorna faktiskt insett att jag åker. Det tog ett tag, men nu känns resan inte avlägsen längre, vilket har gett mig en chans att börja bearbeta det. Jag tänker oftare och oftare att jag ska ta vara på vardagen här hemma, och jag försöker göra det också. Det där med packningen, däremot.... Jag har hittills försökt skjuta ifrån mig tanken på den biten och har därför inte ens reflekterat över vad jag ska ta med mig. Det börjar nog bli dags att göra det, hehe. 
 
Men okej, några nyheter då? Well, någonstans i tiden mellan detta och förra inlägget fick jag visumansökan från Explorius! Jag hade precis omfamnat sommarlovets känsla av frihet när visumansökan kom, och den hade nog stannat om ansökan inte hade varit så.... krånglig. Det var många konstiga saker jag behövde fylla i, saker som jag inte tänkt på tidigare och inte visste vad jag skulle svara på, och dessutom behövde jag åka och ta passfoton två gånger.... TVÅ! Av den enkla anledningen att japanerna har ett annat mått för passfotona än vi i Sverige (och typ resten av världen) vilket jag inte tänkte på när jag tog dem, så jag fick åka och ta nya. Så nu har jag tagit passfoton i fyra omgångar inför utbytesresan......... Börjar bli stammis i fotoaffären. Det hela blev ett stressmoment (med betoning på stress) men jag fick ihop allt tillslut och nu är det inget kvar förrutom väntan på placering och värdfamilj!
 
För övrigt så har jag sommarjobbat i två veckor och börjat titta på en digitalkamera som jag eventuellt ska köpa/önska mig i födelsedagspresent! Jag kan verkligen inget om kameror men har hittat några som verkar bra och som dessutom är snygga, vilket för en ovetande människa som mig är ungefär lika viktigt som att den är bra, hehe. Och ja, som inläggets rubrik antyder så försökte jag idag dricka ett rått ägg. Varför inte, liksom? Men I can tell you att jag aldrig kommer göra om det....... Det var vidrigt. Och ja, jag misslyckades hårt. Well, ni vet, yolo och sånt!!!!! 
 
(ps. när man går in på min blogg visas bara de tre senaste inläggen som skrivits, jag är ganska säker på hur man fixar så att alla syns men har varit för lat för att ta tag i det, så om ni vill läsa äldre inlägg så hänvisar jag er till arkivet!)
 
På återseende! I'll be back 
じゃ ねえ、 みんあさん!!
General | |
Upp