Kumamoto Castle

Så, nu har jag lagt över och valt ut bilderna som jag vill visa er från gårdagens utflykt till Kumamoto Castle. Jag låter nog bilderna tala för sig själva!
 
Japan är så himla grönt!! Det är verkligen superfint
 
Moving inside the walls
 
 
Japanska turister i Japan!! whoa
Okej, the first look of the castle. Det finns några olika och jag är ganska säker på att detta är huvudslottet, men jag vet inte riktigt...
 
Paparazzi
 
Yukiiiiiiii
Oh, en av mina samurajkompisar!! Vi gick först fram för att ta en bild med honom och sen blev han nyfiken på vart jag kom ifrån och så sa jag Sverige och han bara whaaaaaaa sugeeee (=coolt) och så snackade vi ganska länge (eller ja, han pratade med min värdfamilj och jag hängde med så gott jag kunde)! Jättesnäll och trevlig att prata med! Guess that's what he gets paid for
UTSIKT
 
 
 
Träden här är så maffiga! Det kommer fler exempel på det
 
Längst bort ser ni kejsarens tillhåll, och i rummet framför stod det två rader, på vardera sida av rummet, med vakter, redo att försvara sin kejsare. Antagligen samurajer??
Lyckades med min fantastiskt zoom få en bättre bild på the emperor's crib
Här inne är det alltså. I det andra rummet ni ser här satt alltid en geisha, om jag förstod det rätt. Varför? Det kan man ju undra....
Återigen, min superzoom! Jättefina målningar!!
Natuuuuuuuuuuur
 
 
Okej. Buss? Va? Vi hoppade på bussen som tog oss till ett annat område som är sammankopplat med Kumamoto Castle, ett område som är mer turistinriktat med ett flertal affärer och restauranger. Vi gjorde även något annat spännande där som ni snart får se!
 
 
 
Sakeeeee
Kumamotoborna är helt galna i sin maskot: björnen Kumamon. Den dyker upp överallt här, i alla affärer, i skolan, här hemma.... Men jag gillar den och blir glad varje gång jag ser den!!
Okej, vad är nu detta? En show!! Det var för att se den här som vi åkte hit, då en annan samuraisnubbe joinade oss när vi pratade med han som jag nyss skrev om. Båda var jättetrevliga och han som joinade var också med i showen, han var jätterolig och jag kände att vi bondade lite. När showen var slut så tog vi bussen tillbaka med de två samuraikillarna som uppträdde samt geishan (se nästa bild) och vi pratade ganska mycket och tog bilder! Dessvärre har jag inte bilderna, det var min värdpappa som tog dem. Men det var i varje fall jättekul och de var så häftiga i sina utstyrslar!!
 
Jag har beskärt den här bilden och sparat den men jag tänkte inte på att lägga över den på bloggen (man måste överföra bilder till blogg.se för att kunna lägga in dem i inlägg) så ni får den lite fula versionen med en träpåle och japansk hand. Dessvärrre var både träpålen och handens ägare lite ivägen när jag fotade (och filmade, ska se om jag kan lägga upp!) så allt blev lite halvdant, men försök ignorera det och njuta!! Cuz dis is amazing
 
 
 
 
 
Det var this guy som vi också pratade med ganska mycket. Jag smälter lite, han var SNYYYYGGGGG
 
Det är helt okej att vara avis över den här utsikten. DETTA ÄR MIN STAD!!
Kolla trädet!! Finna så många stora och vackra träd här och som jag skrev innan så är det japanska naturen allmänt att dö för
MAT!! Som ni ser så är inte Yuri med, jag tror att hon var med en kompis eller något för hon följde i alla fall inte med på utflykten.
Okej, äventyret på Kumamoto Castle är över och vi gör nu ett snabbt hopp till en parkering i centrala Kumamoto. Jag var bara tvungen att fota detta; parkeringsvaktens lilla tillhåll. Supercharmigt och sååååå Japan
Hej Tommy Lee Jones?? 
Så osvenskt vilket är så häftigt
(japanska brunnslock är finare än svenska, erkänn)
 
Okej, äventyr nummer två! Efter besöket på slottet åkte vi alltså in till stan, destiation... ANIME SHOP!!!!!! Dessvärre fick man inte fota där inne men jag hann ta två bilder innan jag upptäckte det så det gör väl inget........ 
Affären var STOR och proppfull med mangaböcker och mangamerch, allt från tröjor till plushfigurer och pennor till spel och animemusik...... It was crazy. Dessvärre hade de ingen merch från någon anime jag gillar, men det var så mycket Attack on Titangrejer så att jag nu finally har bestämt mig för att titta på den!
 
(Den här är till dig, Sara)
General | |
#1 - - Stina :

JOHANNA. DEN BUTIKEN. *Dör* Men! Kul att allt går så bra >w< Och DAT träd, tänk hur det kommer se ut när körsbärsblommorna kommer igång *^* Ser fram mot nästa inlägg ~~

#2 - - Stina :

JOHANNA. DEN BUTIKEN. *Dör* Men! Kul att allt går så bra >w< Och DAT träd, tänk hur det kommer se ut när körsbärsblommorna kommer igång *^* Ser fram mot nästa inlägg ~~

#3 - - Mamma:

Blir lite lätt avis ;)

#4 - - Sara:

<3333333

Upp